KALİTE POLİTİKAMIZ

MARKA HİKAYEMİZ

Lutana Kuruluş Hikayesi

Lutana Kalite Politikamız

Lutana markası ne zaman kuruldu? Süreçten bize kısaca bahseder misiniz?

Lutana markasının kurumsal bir kimlik elde etmesi ve büyümesi aslında 3 yıllık bir sürece tekabül etmekte. Bu sektöre adım attığımızda sene 2010’du ve bir atölyede yalnızca 12 kişiydik. Fason üretim yaptığımız bu süreç Lutana’nın bir marka olmasına yani 2012’ye kadar sürdü. 2012 yılında Lutana markasını resmi olarak kurduk ve atölyemizi büyüttük. %50’lik bir artışla ekibimiz içindeki iş gücünü de ikiye katlayarak emin adımlarla ilerlemeye devam ettik. Bu kararlılığımız, çalışkan ve sadık ekibimiz ile birleşince Lutana markası olarak sektörde kalitemizden söz ettirmeye başladık. Ortaya koyduğumuz bu kalite, süreklilik ve kararlılık sayesinde dış piyasada hızlıca fark edildik. Öte yandan pantograf sistemimizi de geliştirerek sektörde ve kendi markamızda inovasyon üretmeye devam ettik. 2015 yılına kadar sektörde emin adımlarla ilerleyerek üretim hacmimizi başarılı bir oranda arttırdık. Ülke pazarında da söz hakkı kazandığımız bu yıl içerisinde, perakende satışlarımızı arttırarak zincir mağazacılık sisteminde de yükselmeye başladı. 2019 yılına geldiğimizde ise ekibimiz artık 55 kişilik dev bir kadroya dönüşmüştü. 15 kişilik yönetim ve pazarlama kadromuz, 40 kişilik üretim ekibimizin yer aldığı toplam 55 kişilik kadromuz, Lutana markasını hızla yükseltmeye devam etti. Bu hızla ilerleyen Lutana markası öznelliği ile dikkat çekerek dış pazarda söz sahibi oldu.

2021 yılında ise tüm dünyayı her anlamda etkisi altına alan Covid-19 salgını, tıpkı sektördeki diğer markalar gibi iş gücü insan emeğine dayanan markamızı da olumsuz etkiledi. Ancak biz Lutana olarak pandemi sürecinden bağımsız; prensibimiz olan steril olan çalışma ortamımızı, aldığımız önlemler ile daha hijyenik ve koşullara uygun hale getirerek sürecin, markamızı olumsuz yönde etkilemesine izin vermedik. Her koşulda bizi destekleyen ekibimiz ile birlikte bu dönemden el ele ve sağlam bir şekilde çıktık.

Üretim, ihracat ve iç piyasa rakamları nedir? 2022 son çeyreği ve 2023 yılı hedefleri nelerdir?

Küçük bir ekip ile sektöre adım attığımız 2010 senesinden bugüne kadar Lutana markası olarak hem ihracatta hem de iç piyasada geri adım atmaksızın ilerlemeye devam ediyor. Şu anda, Lutana markasının üretiminin %60’ı ihracattan oluşmakta. Kalitemizin markamıza kazandırdığı farkındalık ve güçlü ekibimizle bitlikte ihracat oranımızı 2023 yılında %80’e çıkartmayı hedefliyoruz. İçerisinde bulunduğumuz 2022 senesinin son çeyreğinde ve 2023’de, %20’lik iç piyasa yönelimle ülke içerisinde mağaza zincirlerimizi genişletmeyi ve bu yolda ilerlemeyi planlıyoruz.


Lutana Kalite Politikamız
 

Kaç ülkeye ihracat yapıyorsunuz? İhracat kanalında gelecekteki hedefiniz nedir?

Bugün itibariyle Lutana markasına ait 13 ülkede bayimiz bulunmaktadır. Bayilerimizin büyük bölümü Orta Doğu ülkelerinde yer almakta. 2023 hedeflerimizden birisi de Lutana markasının ismini Avrupa’da duyurmak ve Avrupa’da da bayileşerek ilerlemek. Avrupa’ya açıldıktan sonraki adım asıl hedefimiz olan Lutana markasını dünyaya tanıtmak. Biz eşsiz tasarımlarımız, el işçiliği üretimimiz ve işimize olan tutkumuz, vizyonumuz ile örtüşen ülkelerde pazar hacmi oluşturmak istiyoruz. İçerisinde bulunduğumuz 2022 yılında alt yapımızı güncelleme sebebi de güçlü bir uluslararası ağ oluşturup sağlam bir pazarlama planı yapmaktı. Bu pazarlama planımızın temelinde de kültürlere ve kültürler arası farklılıklara göre bir yön çizmek yer alıyor.

Markanızın yurtiçi ve yurtdışındaki pazarlama stratejilerinden bahseder misiniz? Pandemi, pazarlama stratejinizi hangi yönde etkiledi?

Daha önce de bahsettiğim gibi aslında pazarlama stratejimizin temelinde, kültürel değer ve farklılıklara önem vermek yer alıyor. Pazarlama planımızı da buna göre şekillendiriyoruz. Lutana’yı dünyaya tanıtırken, tasarımlarımızın ve sanatımızın ön plana çıkarmanın yanı sıra bu süreçte de vizyonumuza değer verecek ülkelerde pazara katılmak bizim için çok önemli.

Sürekli gelişen ve kendini yenileyen cam sektöründe biz de Lutana olarak, altyapımızı ve vizyonumuzu sürekli güncel tutmak durumundayız. Bu stratejimiz ile hem güçlü bir uluslararası pazar oluşturmayı hem de yurtiçi pazarımızı daima canlı tutmayı amaçlıyoruz.

Pandemi, pazarlama stratejimizi büyük oranda etkiledi diyebiliriz. Bu dönemde dijital pazarlama tüm markalarda olduğu gibi bizde de büyük önem kazandı. Bu amaçla dijital kataloglar, online tanıtımlar ve online satışa yönelerek müşterilerimizi ürünlerimizle buluşturmak için elimizden geleni yaptık.

Güçlü teknolojik altyapımız ve tecrübeli bilişim ekibimiz ile gerek sosyal medyayı, gerekse farklı dijital platformları elimizden geldiğince aktif kullanarak büyüme ivmesini hız kaybetmeden korumayı başardık.

Konseptler oluştururken neler baz alıyorsunuz?

Cam sektörü dinamik, sürekli yenilikleri takip etmeniz gereken bir sektör. Bu nedenle konsept belirlerken her zaman toplumun nabzını tutmak ve iyi analiz yapmak başlıca stratejimiz haline dönüştü. Böylece beklentilere cevap verebilen, duyguları harekete geçiren, görsel çekiciliği ve renk uyumluluğu olan, ergonomisi ile hatta kokusuyla kullanıcıda farklı bir iz bırakan ürünler ortaya çıkarmaktayız.

Lutana markasının konseptlerini oluştururken yaşam tarzlarını ve tasarım akımlarını mutlaka göz önünde bulunduruyoruz. O yılın trendleri, moda hatta müzik bile ilham kaynağımız olabiliyor.

İşte tüm bu akımlar, yaşam tarzları ve müşterilerimizin beklentilerini sentezleyerek yeni konseptler oluşturuyoruz.

Son olarak bizimle paylaşmak istediğiniz, bahsetmek istediğiniz farklı konular var mı?

Son olarak şunu belirtmek isterim ki ben ve ekibim, bir kum tanesi olarak başlayıp keyifli anlarınıza eşlik eden bu ürünlere tutkuyla bağlıyız. Amacımız bu ürünleri eşsiz hale getirip sektörün öncüsü olarak Lutana’yı tüm dünyaya tanıtmak.